3 Eylül 2014 Çarşamba

BENİM ADIM GÜLTEPEDE ASKERİN POSTAL SESLERİ OLMAYACAK

Gültepe’nin politik tarihçesinden sonra dizide bunları izleyeceğinizi düşünmeyin. ‘Benim Adım Gültepe’de askerin postal seslerini duymayacaksınız. İnsan hikâyelerine dalacaksınız.
Peki madem siyaset yok o zaman neden fonda 1980’ler var? Vural Yaşaroğlu “Bunun cevabı çok basit” diyor: “Çünkü hikâyeyi çocuklar üzerine kurdum. Ve bu çocukları belli bir tarihten günümüze getirmeyi planladığım için 1980 sonrasına dönmem gerekiyordu.”
Peki siyasetten uzak olan Gültepe’nin temel derdi ne? Yönetmen Zeynep Günay Tan şöyle açıklıyor: “Gültepe aslında bizim kod adımız. Her şehirde bir Gültepe var. Ve orada yaşananlar da insanı ilgilendiren mevzular. Bence insan hayatına dair birçok şey ana rahmine düştüğü an belirleniyor. Nerede ve nasıl bir aileye doğduğunuza göre hayata 1-0 yenik ya da önde başlayabiliyorsunuz. Gültepe’de yaşayanlar yenik başlayanlardan. Orada yaşayan çocuklar ergenliğin de etkisiyle bu duyguyu daha yoğun hissediyor. Göğüslerini gere gere İzmir’de “Biz Gültepeliyiz” diyemiyor. Çünkü konan bir yafta var.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder